Skuteczne ćwiczenia na koncentrację

Zaburzenia koncentracji uwagi powodują, że nauka i praca stają się mniej efektywne. Problem ten jest jednak łatwy do rozwiązania. Sprawdźmy skuteczne ćwiczenia na koncentrację.

Skuteczne ćwiczenia na koncentrację

Chcąc poprawić pamięć i koncentrację uwagi warto stosować ćwiczenia, które wzmacniają zdolność do koncentracji. Dodatkowo, efekty ćwiczeń można poprawić poprzez stosowanie suplementów diety zawierających składniki aktywne.

Ćwiczenia poprawiające koncentrację

Główną cechą łączącą wszystkie ćwiczenia poprawiające koncentrację uwagi jest to, że należy wykonywać je regularnie i stosunkowo często – najlepiej codziennie bądź co drugi dzień, przez około 5 – 10 minut. Do najprostszych ćwiczeń wzmacniających koncentrację należy liczenie od 100 do 1, albo szukanie różnic między dwoma bardzo podobnymi obrazkami. W przypadku ćwiczeń wzmacniających koncentrację uwagi efekty są współmierne do wysiłku i czasu włożonych w codzienne treningi.

Układaj historie w wyobraźni

Ćwiczenie koncentracji można połączyć z ćwiczeniem zdolności do zapamiętywania. Niektóre metody zakładają osiągnięcie obu tych celów. Jedna z technik poprawy koncentracji i pamięci polega na układaniu prostych historyjek, albo wyobrażaniu sobie określonego przedmiotu. Podczas takich czynności umysłowych uwaga jest skupiona maksymalnie. Z czasem koncentracja uwagi będzie na tyle wyćwiczona, że bodźce zewnętrzne, które dotychczas powodowały rozproszenie uwagi, przestaną przeszkadzać.

Przygotuj się do ćwiczeń

Zanim zaczniesz ćwiczyć swoją koncentrację usiądź wygodnie i zrelaksuj się. Weź kilka głębokich wdechów. W ten sposób przygotujesz swój mózg do ćwiczeń. Po drugie określ cel, który chcesz osiągnąć. Chcesz szybciej się uczyć i zapamiętywać? Czy może dążysz do poprawy efektywności w pracy? Bez względu na to, co chcesz osiągnąć, najpierw dokładnie to zdefiniuj. Wyłącz się na 30 minut ze społeczności. Wycisz telefon, odłącz się od Wi-Fi i wyloguj z Facebooka. W czasie ćwiczenia koncentracji potrzebujesz całkowitego spokoju. W poprawie koncentracji może pomóc odpowiednia muzyka – zwłaszcza klasyczna lub specjalna muzyka poprawiająca zdolności kognitywne mózgu i skupienie. Pamiętaj, że mózg potrzebuje odpoczynku. Żeby utrzymać koncentrację uwagi na wysokim poziomie rób sobie przerwy. Optymalnie jest uczyć się przez ok. 40 minut, a następnie zrobić sobie przerwę. W pracy warto przeplatać czynności wymagające większego skupienia, z bardziej rutynowymi i błahymi obowiązkami.

Dieta i suplementy

Suplementy diety zawierające ekstrakt z witanii ospałej (ashwagandha), żeń szeń koreański oraz wyciąg z różeńca górskiego skutecznie poprawiają zdolność do zapamiętywania i koncentracji uwagi. Niemałe znaczenie dla utrzymania optymalnej koncentracji uwagi i uniknięcia jej zaburzeń,

ma też dieta. Warto codziennie jeść duże śniadanie, bogate w świeże owoce. Na drugie śniadanie warto jeść świeże warzywa. Dodatkowo, warto spożywać tłuszcz rybi i roślinny – zawierają niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe potrzebne układowi nerwowemu do prawidłowego funkcjonowania i rozwoju. Z kawą, herbatą i napojami gazowanymi lepiej nie przesadzać. Lepiej wybrać wodę, która nawadnia organizm i przywraca mu równowagę, a jednocześnie pomaga oczyścić ciało z toksyn.

Aktywność fizyczna dotlenia mózg – dlatego nie wolno ograniczać się tylko do ćwiczeń koncentracji opisanych wyżej. W zdrowym ciele, zdrowy duch, a prowadzenie siedzącego trybu życia prowadzi do zupełnie odwrotnych skutków.